איזה ארון הכי בטוח לשימוש בחדר ילדים?

חדר הילדים מספק את צורכיהם של הילדים לשינה, למידה, משחק ואחסון בגדים וחפצים. כמו חדרו של כל מבוגר, גם חדר הילדים צריך לשמור על סדר וארגון נכון במגירות, במדפים ובאחסון נוח ויעיל. כדי שהחדר לא יהפוך לזירה לפעילות נינג'ה מסוכנת, יש לשמור שבעתיים על מרחב בטיחותי, שבו ארון בטוח לשימוש בחדר הילדים. ארון לקטנטנים צריך להתאים לצמיחה שלהם ולהיות להם לעזר בדרכם לעצמאות. כדי לשמור על ארון בטוח לילדים כדאי להקפיד על הצעדים הבאים:

קיבוע ארונות לקיר

ילדים, כמו ילדים, אוהבים לטפס על כיסאות, שולחנות וכן, גם על מדפים בארונות. לפעמים הם יבחרו להתחבא בתוך הארון כמשחק ולפעמים יישענו על מדף כדי להגיע לחפץ שמעניין אותם. כדי שהארון לא יתהפך וייפול, חלילה, יש לקבע אותו לקיר. צריך לזכור שילדים פעילים ונעים ללא סוף ברחבי הבית. מאחר שהמבוגרים לא רצים אחריהם בכל רגע, יש לדאוג לעיגון חפצים כבדים כמו טלוויזיה, שידות, ספריות וגם ארונות.

בגדים וחפצים בהישג יד

סקרנותם של הילדים היא תכונה חיובית. כדי לעודד אותם לחקור ולהתנסות, כדאי לסדר את הארון כך שכל החפצים והמשחקים שהם אוהבים יהיו בהישג יד. הם יוכלו להגיע אליהם בעצמם דרך סלסלות שיונחו מולם על מדפים או שייקחו לעצמם בגדים שתלויים בגובה נמוך. כך לא יצטרכו לטפס על קוביות, כיסאות ושולחנות כדי להגיע לצעצועים ולבגדים שלהם. גם עזרת המבוגרים תפחת, והם יוכלו להרגיש רגועים כשהם אינם בסביבה, כי הארון בטוח לשימוש.

פריטים כבדים למטה

יחד עם זאת, כשמתכננים את פנים הארון, רצוי להניח פריטים כבדים קרוב לתחתית שלו. כך נדאג שבמקרה של תזוזת הארון, חפצים כבדים לא יפלו מגובה רב, אלא יישארו למטה. הם יכולים גם לעזור בשמירה על יציבות הארון. מצד שני רצוי לא למקם מדפים בגובה נמוך מדי, כדי שלא ישמשו סוג של סולם טיפוס.

מנגנונים נשלפים

פתיחת מגירות או שליפה ממדף עלולה לסכן ילדים, אם אלה אינם יציבים ובטוחים לשימוש. ההמלצה היא לבחור מדפים מתכווננים שניתן להתאים לגובה הילדים והם ישמשו אותם לאורך זמן. חשוב שיהיו להם מנגנוני שליפה בטוחים, ואם המדפים אינם נשלפים, יש לדאוג לקיבוע איכותי ובטוח אל הארון.

סגירה איטית

חוץ ממנגנון שליפה, עדיף לדאוג לסגירה איטית של המגירה. פתיחה וסגירה שלה היא פעולה שילדים כנראה יאהבו, אבל את תפיסת האצבעות בזמן הסגירה הם יאהבו פחות. לכן בדומה למנגנון הטריקה במגירות המטבח, כך חשוב לשמור על ארון בטוח לשימוש בחדרם של הילדים.

ארון עם אבא ואמא

נשמע אולי טריוויאלי, אבל כל ארון שתבחרו צריך לעמוד בתווי תקן. ודאו שהחברה שממנה אתם רוכשים את הארון אמינה ומקצועית ושהחומרים בהם היא משתמשת איכותיים ובטיחותיים.

מאמרים נוספים:

שיתוף:

דילוג לתוכן