כיצד תבחרו את סוג המטבח המתאים לכם

המטבח הוא לב הבית, בו מתרחשות פעולות הבישול וההכנה וסביבו מתקבצים בני המשפחה רוב שעות היום. שאלה שמעסיקה רבות את בעלי הבתים והדירות היא איך לבחור מטבח שישרת אותם בצורה הטובה ביותר, יתאים לחיי המשפחה, לסגנונם האישי ולסגנון הבית. כשרוצים לתכנן מטבח חדש או לפנות את הישן ולרכוש חדש במקומו, יש מספר פרמטרים שצריך להביא בחשבון.

סדרי עדיפויות ותקציב

עוד לפני שמגיעים לנתוני החלל ולמקום שהם מאפשרים לתכנון מטבח, יש להגדיר תקציב, שמושפע מהמצב בבנק כמובן אבל גם מסדרי העדיפויות האישיים ומטווח הזמן שהמטבח אמור לשרת את בני הבית. אם זהו בית לשנים, סביר שיושקע סכום נכבד יותר מאשר אם מדובר בבית או בדירה לזמן קצוב.

תכנון מותאם אישית

התהייה איך לבחור מטבח ממשיכה לתכנון המבנה שלו ולמעברים בין היחידות השונות. יחידות הנגרות התחתונות, העליונות או השְלֵמות על קיר מלא, האי הנחשק ומערכות מידוף כאלה ואחרות תלויות בשטחו של המטבח ובצרכים של בעליו. אִם המשפחה מתכנסת מדי יום לאכילה משותפת, כדאי להקדיש שטח לשולחן או אי ישיבה במרכזו או לצידו, ולתכנן את הארונות בהתאם. ריבוי מכשירי חשמל או כלים יחייב אחסון בצורת מגירות או יחידות נשלפות, ופונקציות יעילות שקיימות או חסרות במטבח הקיים כדאי לשכפל או להוסיף בהתאמה. גם לנוף יש תפקיד תכנוני: אם הוא יפה ומשתקף מהחלון, רצוי לאפשר אליו מבט ולתכנן את היחידות בהתחשב בכך. וכמובן, כשגינה או בריכה ממוקמות מעבר לסלון, בהמשך למטבח, ניתן לתכנן אי כך שנקודת מבטו של המבשל תופנה אליהן.

בחירת סגנון

סגנון המטבח הוא הסוכרייה העיצובית שמרחיבה את ליבם של הדיירים ומעניקה למטבח את אופיו. כאן רצוי לצאת בסוג של זום אאוט למבנה הבית. לפעמים סגנונו החיצוני המודרני, הכפרי, הים תיכוני או אחר יכול להכתיב את הקו עיצובי של הפנים, מה שיחסוך התלבטויות רבות בהמשך. ועדיין, כל האופציות מונחות על השולחן. הפינטרסט ושאר הרשתות החברתיות יכולות להוות השראה למטבחים שאוהבים. אלה שמעדיפים את הקו הנקי המינימליסטי, יבקשו לעצמם מטבח מודרני עם ארונות ללא מסגרות, לפעמים גם ללא ידיות וצבעים ניטרליים. נופי הכפר יבואו לידי ביטוי במראה מחוספס יותר של מטבח, צבעוניות מודגשת ומראה של עץ, פיתוחים ומסגרות על הארונות ולפעמים גם ייתנו מקום לטקסטיל כמו וילונות ותאורה קישוטית יותר מהמינימליזם המודרני. מטבח בלוק תעשייתי יכלול מערכות מידוף מברזל המשולב בעץ, חזיתות עץ במראה גולמי יותר ושימוש במכשירי חשמל מנירוסטה או בצבע שחור. אלה וסגנונות אחרים יתורגמו במקצועיות על ידי כל מתכנן ומעצב מטבחים מנוסה.

ביצוע מדויק

לבסוף מגיע שלב הביצוע ואיתו בחירה של נגר או חברה שירקמו את החלום למציאות. כאן חשובים הדיוק ושיתוף הפעולה עם שאר בעלי המקצוע כדי לייצר ארונות מדויקים עם חומרים איכותיים ופרזול שיוכיח את עצמו לאורך זמן, חיבור לתשתיות שהוכנו מראש והעמדה של התוצר הסופי לשביעות רצונם של בעלי הבית. מכאן צריך רק להתחיל ליהנות.

מאמרים נוספים:

שיתוף:

דילוג לתוכן