איך בוחרים ארונות בבית חדש?

מרחב מחיה ביתי דורש לא רק חלל פתוח, אלא גם ארונות סגורים, שבהם יאוחסנו בגדים, כלים, חומרים וציוד. האפשרויות לבחור ארונות לבית הן אינסופיות, וכדי להתאים את הארון המדויק לחדר, יש להביא בחשבון שיקולים שונים. ממה מתחילים?

ייעוד הארון

חשוב לדעת באיזה חדר או חלל מדובר כשרוצים לבחור ארונות לבית חדש. ארון מטבח שונה מארון בחדר הילדים. כך גם ארון בחדר השינה שונה מארון שירות או ארון דקורטיבי בסלון. יש לכלול את מיקומו של הארון בתכנון המוקדם של החדר. חשוב להבין מה הן המידות האפשריות לו בהתחשב בשטח הנתון, האם ימלא את כל אורך הקיר או רק את חלקו וכמובן, איזו פונקציה הוא אמור לשרת. ארון עם אחסון רב במטבח לכלים, מכשירים חשמליים ומזון, יהיה שונה בגודלו מארון לאחסון בגדים וצעצועים או מארון לחדר הרחצה. ארון לספרים ודקורציה יהיה שונה בעומקו מארון שמיועד לאחסון חומרי ניקוי, מטאטאים וקרש גיהוץ.

התאמה אישית

לאחר קבלת ההחלטה בנוגע לגודל הארון בהתאם לשטח ולייעוד, יש לתכנן את הארון עצמו. לפעמים יש צורך במערכת ארונות שתכלול מדפים, תלייה ואחסון פתוח, ובפעמים אחרות חשובים המדפים הפתוחים. במדפים כאלה ייפרסו כל הפריטים מול העיניים ויאפשר יהיה לשלוף אותם בקלות, או שהם ישמשו לתצוגה כמו נעליים ותיקים. לא בטוח שארון סטנדרטי, שמוצג באולם תצוגה, יתאים לכך. החלופה ההולמת תהיה תכנון מחדש של ארון, המותאם אישית ואולי אפילו חדר ארונות. בבחירת ארון לבית שנתפר אישית למידות הבית והבעלים, ניתן לשלב מדפים בהתאם לכמות הבגדים המקופלים. אפשר גם לתכנן תלייה בהתאם למספר החליפות והשמלות, ולהוסיף פיצ'רים כמו מתקן לתלייה בגובה, קיפול בגדים, גיהוץ, מעמד חגורות ותכשיטים, דלת זכוכית ועוד. גם אם הארון סגור ונראה רגיל מבחוץ, הוא יכול לספק עולם ומלואו בפנים.

סגנון

כמו כל רהיט בבית, גם כששקולים לבחור ארונות בבית חדש, יש חשיבות אסתטית מעבר לפונקציונליות. לכן רצוי שהעיצוב של הארון יתאים לסגנון העיצוב של החלל בו הוא נמצא. נבחר קו נקי ומינימליסטי? כדאי שגם הארון ידבר באותה שפה וישדר ניקיון צורני. אם יהיו בו ידיות, רצוי שהן לא יבלטו. נבחר סגנון תעשייתי? ניתן לשלב בארון רשת ברזל, לבחור לו צבע שחור ולשלב ידיות במראה מתועש. אם הסגנון כפרי – הדלתות יכללו קישוטים או פיתוחים. פרופילים יכולים להתווסף בין הארונות והמגירות. הצבעוניות תהיה חמה, והידיות יהיו מלאות אופי ויבלטו בקישוטיות שלהן. כאן גם יש לבחון את החומרים שמהם יעוצב הארון – עץ מלא או סנדוויץ', מלמין, סיבית או חומר חדשני אחר. העיקר שישמור על איכות ויציבות.

צבע

גם צבע משחק תפקיד חשוב כשבוחרים ארונות בבית חדש. הוא יכול לכלול צבע אחד או לשחק בין שני צבעים או יותר. ניתן לשלב נישות מעץ או סגירה בזכוכית, שמאפשרת לראות את הצבע הפנימי. הצבעוניות יכולה להיות שונה משאר הבית אך רגועה, נועזת ומושכת אליה את תשומת הלב בבית. אופציה אחרת היא צבעוניות שנטמעת בהרמוניה עם שאר הרהיטים.

בעזרת שיקולים אלה ותכנון נכון שחשוב על כל פרט, בחירה של ארונות בבית יכולה לחסוך מקום, תסכול ובזבוז כסף ולזכות את בעלי הבית בסדר וארגון שיחזיקו מעמד לתקופה ארוכה.

מאמרים נוספים:

שיתוף:

דילוג לתוכן