ארונות בגדים מעוצבים

איך מתאימים עיצוב של ארון בגדים לחדר שבו הוא נמצא – חדר שינה, חדר ילדים, חדר של מתבגר

ארון בגדים הוא רהיט הכרחי בכל חדר שינה. אם לא תמצאו אותו בחדר, אין זה אומר שהוא לא קיים. לכל היותר הוא העתיק את מקומו לחדר אחר או לחדר ארונות. תפקידו של ארון הבגדים לעזור לשמור על חפצים ופריטים כשהם מסודרים ומאורגנים, כל אחד במקומו, ולשלוף אותם בקלות ברגע הצורך. מאחר שארונות בגדים מעוצבים הם רהיט עם נוכחות שאי אפשר להתעלם מקיומו, יש לשלב אותו עם עיצוב הפנים הכולל של החדר.

צילום: Sarah Brown

כל ארון צריך מקום מוגדר, להיות נגיש וקל לפתיחה כדי לאפשר למשתמש נוחות מרבית. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות בחנויות הרהיטים ואולמות התצוגה, כיצד נדע להתאים עיצוב של ארון בגדים לחדר שבו הוא נמצא? האם עליו להיות גדול במיוחד או קטן וקומפקטי? כמה דלתות יהיו לו ומאיפה בכלל מתחילים?

עוד לפני העיצוב, צעד ראשון בהתאמת ארון בגדים לחדר הוא ההחלטה לאיזה חדר הוא מיועד ולמי מבני המשפחה. השלב השני הוא לכמת את סך הבגדים והפריטים שדורשים אחסון. לתינוק ייתכן שיספיק ארון בגדים מינימלי, בעוד שלאחיו הגדולים יש צרכים אחרים ולכן יידרש ארון גדול יותר. להורים ריבוי של ביגוד, אביזרים, נעליים וציוד נוסף, ולכן יידרש להם ארון בגדים גדול משמעותית.

לאחר שאומדים את כמות האחסון, יש להחליט איזו חלוקה תהיה לארון: בגדים רבים לתלייה ידרשו אזור תלייה מרווח, בעוד פריטים בודדים בלבד, כמו מעיל ושמלה, יצמצמו את השטח הנדרש. שמלות ומעילים של מבוגרים יחייבו מקום ארוך יותר, ולילדים יישאר מקום בתחתית הארון למדפים או לקופסאות אחסון למשחקים. מחשבה על המקום הדרוש לתלייה בארון יכתיב גם את כמות המדפים לבגדים המקופלים ואת גודלם.

מעבר לארון בגדים בטוח ויציב, פונקציות מגוונות בתוכו יכולות לשרת בני בית שונים. אבזור מיוחד יתאים לארונות ההורים לפי צרכיהם: מוטות תלייה ומדפים מתכווננים, מתלים לנעליים, מתקני תלייה נשלפים למכנסיים, תאורה פנימית או מגירות ייעודיות לפריטי לבוש קטנים כמו עניבות, גרביים ואפילו תכשיטים. עם תכנון מראש שני בני הזוג יוכלו להתארגן בו זמנית, כשאחד מהם נועל נעליים והשנייה בשידת האיפור.

לילדים חשוב להשאיר מדפים פתוחים לצעצועים, ספרים או חומרי לימוד. כדאי גם להוסיף אלמנטים בטיחותיים כמו מנגנוני טריקה של מגירות. לגיל בית ספר אפשר לשקול הוספה של שולחן לימוד קבוע או נשלף כחלק מהארון. לילד יספיק ארון עם שתי דלתות, ואצל הנוער היצע הבגדים הולך וגדל וייתכן שיידרשו כבר שלוש או ארבע דלתות. מראה על הדלת תעניק אשליה של גודל בזכות השתקפות החדר.

צילום: immo RENOVATION

לא נשכח את נתוני השטח בחדר, שבו הארון יעמוד בסופו של דבר. גודל הארון יכול להכתיב את בחירת הקיר עליו הוא יישען. כשאין מספיק מקום, נשקלת גם צורת הפתיחה של הדלתות. בעוד דלתות הזזה נפתחות זו על זו וחוסכות מקום בחדר, מחייבות דלתות עם פתיחה רגילה להשאיר מקום גם לטווח הפתיחה שלהן. בכל מקרה, בל נשכח לשמור מקום גם לרהיטים אחרים כמו מיטה, שולחן ופינת רביצה קטנה, אם המקום מאפשר.

כעת אפשר להתחיל עם העיצוב ובחירת החומרים. רצוי להגיע מוכנים עם תקציב, השראה עיצובית והעדפה של חומרים וצבעים. כדי להבטיח מראה אחיד ומגובש, מומלץ להתחשב בסכמת הצבעים הקיימת בחדר ובסגנון שלו. לילדים יתאימו צבעים רכים, פסטליים, עץ או לבן, ובוגרים יותר יבחרו בצבעים האהובים עליהם, כשהמנעד רחב יותר ונושק גם לשחור. יוקרתיות תושג על ידי זכוכית כהה ונגיעה של עץ.

העיצוב נקבע גם לפי הקו הסגנוני. אם הכפרי הוא המועדף, לדלתות הארון יהיו מסגרות, פיתוחים, עיטורים, זכוכית סבתא וידיות מסוגננות. אם הסגנון המודרני שבה את הלב, הארון יתאפיין בקווים נקיים וישרים, לעיתים בלי ידיות. אם הקלאסיות או התעשייתיות וכל סגנון אחר חביבים על בעלי הבית, גם להם יימצאו פתרונות כדי לשלב כל ארון בהרמוניה עם סביבתו ולשקף את הטעם האישי של בעליו.

מאמרים נוספים:

שיתוף:

דילוג לתוכן